sobota 2. dubna 2016

Velké pečení - velikonoční jarmark

Ve škole se  každoročně pořádá velikonoční jarmark. já jsem samozřejmě chtěla péct a naplánovala jsem si toho docela hodně. Proto mi máma nabídla, že mi přenechá půlku stolu a můžu si i sama prodat, co vytvořím.
Napřed jsem si musela vše naplánovat. Rozhodnout se, jaká udělám těsta, jaké zvolím krémy a čím budu cupcakes zdobit. Spočítat suroviny a napsat mámě nákupní seznam. V lednici jsem zabrala celou poličku jen surovinami.
V plánu jsem měla 4 druhy těsta na cupcakes, jablečné koláče a malé koláčky s lemon curd a karamelovo-čokoládové. Jarmark byl v úterý a aby bylo vše čerstvé, mohla jsem začít péct až v neděli. V sobotu jsem si jen dopředu udělala tři várky lineckého těsta na koláče a koláčky. V neděli dopoledne jsem se pustila do korpusů na cupcakes.  Byl to celkem náročný, dvou a půl hodinový maratón vážení, míchání a pečení, kdy bylo výsledkem 55 upečených základů. 4 jsem se rozhodla věnovat rodině, jako zákusek po obědě, a tak jsem si hrála s jejich nazdobením.
Později odpoledne jsem se ještě pustila do malých koláčků. Linecké těsto jsem naplnila do kovových formiček na košíčky, polovinu jsem plnila citronovou směsí, druhou půlku jsem naplnila slaným karamelem a polila čokoládovou polevou.
V pondělí jsem přijela ze školy, rychle si udělala úkoly a pustila se do práce. Měla jsem toho před sebou ještě hodně. Máma mi aspoň dopředu uvařila pudink do krémů, aby mi vychladl a nemusela jsem čekat. Začala jsem jablečnýma koláčema, protože jsem těsto už měla hotové, šlo to docela rychle a během půl hodiny se koláče už pekly. Mohla jsem se pustit do krémů na cupcakes a jejich zdobení. Jestli to včera bylo náročné, tak dnes to bylo mnohem horší. Skončila jsem o půl osmé, kuchyň po mě naštěstí  uklidila máma, protože bych na to už neměla sílu.

Na zítra jsem měla nachystáno:
6 x velikonoční cupcake s vajíčky
6 x velikonoční cupcake s marcipánovými zajíčky
6 x vanilkové cupcake s jablky a slaným karamelem
6 x vanilkové cupcake s čokoládovým krémem
6 x bílé cupcake s duhou
6 x bílé cupcake s citronovým krémem
6 x red velvet s mascarpone a malinama
6 x red velvet s mascarpone a bílou čokoládou
3 x vanilkové cupcake s pomerančem
8 jablečných koláčů
cca 100 citronových koláčků a
cca 100 koláčků čokoládových

p.s. při tom zápřahu jsem odrovnala mámy mixér



Žádné komentáře:

Okomentovat