středa 21. února 2018

Apollónův pád: Temné proroctví

Kdo by neznal Percyho Jacksona? Jestli mezi vámi někdo takový je a umí číst, pak opravdu nechápu, kde se poslední desetiletí schovával. Percy Jackson je hlavní hrdina stejnojmenné knižní série Ricka Riordana a následnou sérií Bohové Olympu. Riordanovi knihy propojují starověký svět s dnešní dobou. Percy Jackson je přesněji v řecko-římském světe. V první sérii zabraňuje povstání Krona a ostatních titánů. V druhé sérii spolu s římany zabraňuje probuzení Gaii a gigantů. I třetí série - Apollónův pád - zůstává spojená s antickými bohy, mýty a legendami.  Vše se odehrává ve stejném světě a ve stejném čase, jen se nám vyměnili hrdinové. Percy ustoupil do pozadí a snaží se dochodit střední školu smrtelníků.
Řada knih Apollónův pád pojednává o tom, že Zeus potrestá Apollóna, který se nechal zlákat mocí. Z tak trochu( dobrá, trochu dost) sebestředného Apollóna - boha slunce, světla, léčitelství, umění, lukostřelby, poezie, tance a proroctví - se stává pouhý pubertální smrtelník. Na Olymp se může vrátit pouze tehdy, pokud najde všechny zdroje proroctví. V cestě se mu ovšem stojí triumvirát tří nejhorších římských císařů. K tomu všemu musí poslouchat Meg, dceru Deméther, která sama má dost problémů nejen se sebou, ale i se svou rodinou.
Temné proroctví je druhý díl této série. V temném proroctví se Apollón,  nyní v kůži  Lestera Papadopoulose, vydává na středozápad k Trofóniově jeskyni. Na cestu se však nevydává sám. Doprovází  ho Leo Valdez, syn Héfaista, a Calypso, bývalá nymfa a přítelkyně Lea. Hlavním záporákem knihy je Commodus, který touží po krvi a je mu celkem jedno, koho bude.

Tato série se od předešlých dost liší. Hlavně je obsahově méně dobrodružná a napínavá,  o to  více je humorná.

Jméno autora: Rick Riordan
Z anglického originálu The Trials of Apollo - The Dark Prophecy