pondělí 14. března 2016

Jak to začalo

Tak ještě jednou a od začátku. Asi jako každý jsem v kuchyni pomáhala od malička. Nejprve to bylo takové to podej, dones, zamíchej, oškrábej, nastrouhej.  Naučila jsem se udělat rajčatový nebo okurkový salát, podle receptu zvládnu uvařit jednoduché jídlo, ale k samostatnému pečení jsem se vyhýbala. Do vánoc.
Pod stromeček  jsem mimo jiných dárků dostala tři tajemné krabice. V té první, a rozhodně největší byli formy na bábovku a chlebíček, silikonové bábovičky, podložka na makronky, stěrka a mašlovačka. V druhé krabici byly různé druhy čokolád a také kokos a mandlová moučka.Třetí byla nejmenší, ale udělala mi největší radost. Byli v ní instantní náplně, polevy, vanilkové lusky, ale především plno ozdob. Barevné kuličky, písmenka, cukrové perličky, vločky, hvězdičky, srdíčka a čokoládové filigránky.
Moje první pečení bylo překvapivé. Hned druhý den jsem chtěla péct, ale máma mi řekla, že máme jen zbytekeček mouky. A obchod byl zavřený.  Byla jsem smutná. Máma si pak vzpomněla, že by snad mělo jít udělat těsto i ze škrobové moučky, recept byl naštěstí na krabičce, tak jsem se do toho přece jen pustila. Asi největší výzvou se mi stal elektrický šlehač, protože od mala nemám ráda hlučné přístroje, ale zvládla jsem to.
První pečení nebylo na jedničku, ale přesto všem chutnalo s mě to nakoplo do dalších pokusů. A tak se pečení stalo mým velkým koněm.

Žádné komentáře:

Okomentovat