středa 16. března 2016

Jablečné koláče s kokosem

Po dvou měsících pečení jsem doma dostala zákaz cupcakes. Máma se prý nevleze do riflí. O jarních prázdninách jsem tedy jela k babičce, ať taky něco přibere. Když jsem se vrátila domů, čekaly mě tu formy na malé koláče, nešlo jinak, než je vyzkoušet. A cupcakes to není, tak jsem vlastně ani neporušila zákaz.
Listovala jsem v jedné z máminých kuchařek a zaujal mě recept na jablečno - kokosový koláč.

Suroviny na těsto:
125 g másla
250 g mouky
125 g cukru
1 vejce
špetka soli

náplň:
50g kokosu
1 vejce
25 g másla
100 g cukru
50 ml smetany
2-3 jablka


Do mísy dáme 125g másla mouku 125g cukru 1vejce a sůl a smícháme. Pořádně propracujeme a dáme těsto odpočinout do ledničky. Mezitím si ohřejeme zbytek másla. Do mísy dáme kokos, vejce, máslo, cukr a smetanu a promícháme. Těsto vyválíme a vložíme do formy. v Mém případě tedy do malých forem, ale jde udělat i jeden velký koláč v kulaté formě. Na těsto rozprostřeme kokosovou směs a naskládáme na ni plátky jablek. Pokud jsou jablka kyselejší, můžeme je ještě posypat cukrem. Dáme do vyhřáté trouby na 170°C  a pečeme 20-30 minut, dokud nejsou kraje koláče zlatavé.

Žádné komentáře:

Okomentovat